3-kołowy elektryczny wózek widłowy
Elektryczny wózek widłowy L2 może sprawnie podejmować i transportować ładunku do 2000 kg. W zależności od potrzeb klienta, L2 może zostać wyposażony w różne maszty, o różnych wysokościach podnoszenia. Dzięki wykorzystaniu technologii litowo-jonowej, wózek posiada bardzo małe wymiary oraz obszerną kabinę. W kabinie znajdują się specjalne wycięcia, które poprawiają widoczność końcówek wideł. Ponadto operator wózka dysponuje nowoczesnymi joy-stickam’i typu finger-tip oraz wyświetlaczem, gdzie znajdzie wszystkie niezbędne informację podczas pracy wózkiem. Aby zmaksymalizować wygodę i efektywność pracy, w wózku zamontowano maszt z płynnymi przejściami.

Technologia litowo-jonowa
Producent EP Equipment, w nowym 2-tonowym modelu, postanowił zastosować bezobsługową baterię litowo-jonową o pojemności 48V/ 360 Ah. Zastosowanie technologii litowo-jonowej niesie za sobą m.in. następujące korzyści:
• Czas ładowania wynosi zaledwie 2,5 h
• Czas pracy zostaje wydłużony do 8 h
• Krótkie doładowywania baterii nie są szkodliwe
• W przeciwieństwie do baterii kwasowo-ołowiowych, bateria litowo-jonowa jest bezobsługowa (m.in. nie trzeba dolewać i pilnować stanu wody)
• Wózek podczas ładowania, może stać w dowolnym miejscu - nie musi być w specjalnie wentylowanym pomieszczeniu.

System BMS
Każda bateria litowo-jonowa od producenta EP-Equipment, jest wyposażona w system BMS (Battery Management System), który pełni następujące funkcje:
• Eliminuje możliwość przeładowania lub całkowitego rozładowania baterii
• Chroni baterię przed niekontrolowanymi zmianami napięcia
• Zabezpiecza baterię przed ryzykiem przegrzania lub niskimi temperaturami
• Znacznie wydłuża żywotność baterii
Niezawodna konstrukcja 3-kołowego wózka widłowego L2
Model L2 nie tylko wyróżniają małe wymiary oraz nowoczesna bateria litowo-jonowa. Wózek został wyposażony w silnik napędowy AC 2x6,1 kW marki Schabmüller oraz skrzynię biegów ZF GP21. Za całą elektronikę odpowiadają niezwodne sterowniki ZAPI. Ponadto, na specjalne życzenie klienta wózek może zostać wyposażony w pełną kabinę.
Charakterystyka ogólna |
|
|
Producent |
|
EP |
Model |
j.m. |
CPD20L2 |
Rodzaj zasilania |
|
Elektryczny |
Typ operatora |
|
Siedzący |
Udźwig |
kg |
2000 |
Środek ciężkości |
mm |
500 |
Odległość od środka osi do czoła wideł |
mm |
419 |
Rozstaw osi |
mm |
1358 |
|
|
|
Waga |
|
|
Waga wózka (z baterią) |
kg |
3460 |
Obciążenie osi z ładunkiem (koła napędowe / koła sterujące) |
kg |
4916/544 |
Obciążenie osi bez ładunku (koła napędowe / koła sterujące) |
kg |
1574/1886 |
|
|
|
Koła/rolki |
|
|
Rodzaj kół (napędowe/sterujące) |
|
Gumowe |
Rozmiar kół napędowych (średnica x szerokość) |
mm |
200X50-10 |
Rozmiar kół sterujących (średnica x szerokość) |
mm |
15X4.5-8 |
Koła ilość kół napędowych napędowe/sterujące (x=napędowe) |
mm |
2x/ 2 |
Rozstaw kół napędowych |
mm |
936 |
Rozstaw kół sterujących |
mm |
175 |
|
|
|
Wymiary |
|
|
Pochylenie masztu/karetki przód/tył |
mm |
3/4 |
Wysokość, maszt złożony |
mm |
2165 |
Wolny skok |
mm |
1621 |
Wysokość podnoszenia |
mm |
4800 |
Wysokość, maszt wysunięty |
mm |
5315 |
Wysokość kabiny |
mm |
2118 |
Wysokość siedzenia |
mm |
1070 |
Wysokość sworznia haka |
mm |
560 |
Całkowita długość |
mm |
2915 |
Długość do czoła wideł |
mm |
1995 |
Całkowita szerokość |
mm |
1150 |
Wymiary wideł |
mm |
40x100x1070 |
Klasa karetki |
|
A |
Szerokość karetki |
mm |
1040 |
Prześwit (obciążony, pod masztem) |
mm |
128 |
Szerokość alejki paleta 1000x1200 (szerokość) |
mm |
3223 |
Szerokość alejki paleta 800x1200 (długość) |
mm |
3359 |
Promień skrętu |
mm |
1585 |
|
|
|
Osiągi |
|
|
Prędkość jazdy (z ładunkiem / bez ładunku) |
km/h |
15/16 |
Prędkość podnoszenia (z ładunkiem / bez ładunku) |
m/s |
0.35/0.43 |
Prędkość opuszczania (z ładunkiem / bez ładunku) |
m/s |
0.45/0.37 |
Zdolność pokonywania wzniesień |
% |
15/17 |
Hamulec |
|
Elektromagnetyczny |
|
|
|
Napęd |
|
|
Moc silnika napędowego 60 min |
kW |
6.1x2 |
Moc silnika podnoszenia przy 15% |
kW |
11 |
Napięcie baterii / Pojemność baterii |
V/Ah |
48/360 |
Waga baterii |
kg |
250 |
|
|
|
Inne |
|
|
Rodzaj silnika napędowego |
|
AC |
Poziom hałasu |
dB (A) |
79 |