Elektryczny wózek widłowy EP L1 (3500 kg)
Elektryczny wózek widłowy EP L1 jest pierwszym na świecie wózkiem, który został od podstaw zaprojektowany do współpracy z baterią litowo-jonową. Testy rozpoczęły się w roku 2015 (do produkcji seryjnej trafił w 2016 r.), a więc firma EP Equipment o wiele miesięcy wyprzedziła największe światowe koncerny.
Bateria litowo-jonowa
Zastosowanie najnowszej baterii o parametrach 48V / 540 Ah pozwala bez konieczności wymiany baterii, używać wózka w trybie wielozmianowym. Czas ładowania wynosi zaledwie 2,5 godziny, co pozwala na 10 godzin ciągłej pracy wózkiem. Podczas przerw operatora (np. przerwa obiadowa) wskazane są krótkie doładowywania – przez 45 minut bateria zyska dodatkowe 30%. Zainstalowany system BMS stale monitoruje parametry i zarządza baterią, co zapobiega mi.in całkowitemu rozładowaniu, przeładowaniu oraz nagłym spadkom energii. W rezultacie żywotność akumulatora zostaje znacznie wydłużona. W przeciwieństwie do elektrycznych wózków z baterią kwasową, podczas ładowania modelu L1 nie wydzielają się toksyczne opary – brak konieczności instalowania specjalnie wentylowanej akumulatorowni do ładowania wózków.

Komfort pracy
Dzięki zastosowaniu baterii o większych możliwościach i mniejszych wymiarach, konstrukcja wózka oferuje dużą przestrzeń dla operatora. Na wbudowanym komputerze, każdy operator może ustawić preferowane parametry pracy (max. prędkość jazdy, moc hamowania). W celu zapewnienia bezpieczeństwa, podczas skręcania wózkiem występuje redukcja prędkości. Dzięki zastosowaniu tzw. „Asystenta ruszania na wzniesieniach”, wózek jest pełni przystosowany do pracy na rampach i pochylniach (w momencie zwolnienia pedału gazu, wózek nie zacznie się cofać). Ponadto wózek posiada liczne schowki oraz port USB.
Konserwacja
Zastosowana bateria litowo-jonowa jest bezobsługowa (brak konieczności dolewania wody destylowanej, tak jak ma to miejsce w przypadku baterii kwasowych). Model L1 posiada o 80% mniej części ruchomych niż wózek spalinowy oraz europejską elektronikę ZAPI. W rezultacie koszty przeglądów okresowych są znacznie niższe.
Wodoodporność
Elektryczny wózek widłowy L1 w wersji o udźwigu 3500 kg, posiada klasę wodoodporności IP54. Dzięki temu wózek może być eksploatowany na zewnątrz w każdych warunkach atmosferycznych. Opcjonalnie wózek może zostać wyposażony w kabinę z ogrzewaniem.
Główne zalety:
- udźwig 3500 kg
- bateria litowo-jonowa z systemem BMS
- czas pracy 10 godzin
- czas ładowania 2,5 godziny
- brak toksycznych zanieczyszczeń (zarówno podczas pracy, jak i ładowania)
- brak potrzeby montażu specjalnie wentylowanej akumulatorowni
- brak konieczności wymiany i konserwacji baterii
- większa wydajność przy mniejszym zużyciu energii
- sprawdzony układ elektroniczny ZAPI
- przestrzenna kabina, liczne schowki oraz port USB
- możliwość montażu pełnej kabiny
Charakterystyka ogólna |
|
|
Producent |
|
EP |
Model |
j.m. |
CPD35L1 |
Rodzaj zasilania |
|
Elektryczny |
Typ operatora |
|
Siedzący |
Udźwig |
kg |
3500 |
Środek ciężkości |
mm |
500 |
Odległość od środka osi do czoła wideł |
mm |
500 |
Rozstaw osi |
mm |
1698 |
|
|
|
Waga |
|
|
Waga wózka (z baterią) |
kg |
5360 |
Obciążenie osi z ładunkiem (koła napędowe / koła sterujące) |
kg |
7750/1110 |
Obciążenie osi bez ładunku (koła napędowe / koła sterujące) |
kg |
2185/3175 |
|
|
|
Koła/rolki |
|
|
Rodzaj kół (napędowe/sterujące) |
|
Gumowe |
Rozmiar kół napędowych (średnica x szerokość) |
mm |
23X10-12 (578X228) |
Rozmiar kół sterujących (średnica x szerokość) |
mm |
200/50-10(453X194) |
Koła ilość kół napędowych napędowe/sterujące (x=napędowe) |
mm |
2x/ 2 |
Rozstaw kół napędowych |
mm |
1100 |
Rozstaw kół sterujących |
mm |
1020 |
|
|
|
Wymiary |
|
|
Pochylenie masztu/karetki przód/tył |
mm |
5/9 |
Wysokość, maszt złożony |
mm |
2210 |
Wolny skok |
mm |
140 |
Wysokość podnoszenia |
mm |
3000 |
Wysokość, maszt wysunięty |
mm |
4105 |
Wysokość kabiny |
mm |
2210 |
Wysokość siedzenia |
mm |
1120 |
Wysokość sworznia haka |
mm |
380 |
Całkowita długość |
mm |
3660 |
Długość do czoła wideł |
mm |
2590 |
Całkowita szerokość |
mm |
1356 |
Wymiary wideł |
mm |
45x125x1070 |
Klasa karetki |
|
3A |
Szerokość karetki |
mm |
1228 |
Prześwit (obciążony, pod masztem) |
mm |
125 |
Szerokość alejki paleta 1000x1200 (szerokość) |
mm |
4090 |
Szerokość alejki paleta 800x1200 (długość) |
mm |
4290 |
Promień skrętu |
mm |
2390 |
|
|
|
Osiągi |
|
|
Prędkość jazdy (z ładunkiem / bez ładunku) |
km/h |
15/16 |
Prędkość podnoszenia (z ładunkiem / bez ładunku) |
m/s |
0.4/0.45 |
Prędkość opuszczania (z ładunkiem / bez ładunku) |
m/s |
0.44/0.48 |
Zdolność pokonywania wzniesień (z ładunkiem / bez ładunku) |
% |
16/20 |
Hamulec |
|
Elektromagnetyczny |
|
|
|
Napęd |
|
|
Moc silnika napędowego 60 min |
kW |
16.6 |
Moc silnika podnoszenia przy 15% |
kW |
24 |
Napięcie baterii |
|
80V 540Ah |
Waga baterii |
kg |
490 |
Pojemność baterii |
V/Ah |
80V / 540Ah |
Ładowanie |
V/A |
80V / 200A |
|
|
|
Inne |
|
|
Rodzaj silnika napędowego |
|
AC |