Elektryczny wózek widłowy EP L1 (2000 kg)

Elektryczny wózek widłowy EP L1 jest pierwszym na świecie wózkiem, który został zaprojektowany do współpracy z baterią litowo-jonową. Testy rozpoczęły się w roku 2015 (do produkcji seryjnej trafił w 2016 r.), w ten sposób firma VT Equipment wyprzedziła największe światowe koncerny o co najmniej 2 lata. Największą przewagą elektrycznego wózka widłowego EP L1 jest wykorzystanie możliwości technologii litowo-jonowej.

Bateria litowo-jonowa

Zastosowanie najnowszej baterii 48V / 360 Ah pozwala bez konieczności wymiany baterii, używać wózka w trybie wielozmianowym. Czas ładowania baterii litowo-jonowej to zaledwie 2,5 godziny – pozwala to na 10 godzin ciągłej pracy. Podczas przerw operatora (np. przerwa obiadowa) wskazane są krótkie doładowywania – podczas 45 minut bateria zyska dodatkowe 30%. Zainstalowany system BMS stale monitoruje parametry i zarządza baterią, co zapobiega mi.in całkowitemu rozładowaniu, przeładowaniu oraz nagłym spadkom energii. W rezultacie żywotność akumulatora zostaje znacznie wydłużona. W przeciwieństwie do elektrycznych wózków z baterią kwasową, podczas ładowania modelu L1 nie wydzielają się toksyczne opary – brak konieczności specjalnie wentylowanego stanowiska do ładowania wózków.

LOGO_LION_I_CZAS_LADOWANIA_4.PNG

Komfort pracy

Dzięki zastosowaniu baterii o większych możliwościach i mniejszych wymiarach, konstrukcja wózka oferuje dużą przestrzeń dla operatora. Na wbudowanym komputerze, każdy operator może ustawić preferowane parametry pracy (max. prędkość jazdy, moc hamowania). Wózek został wyposażony w hamulec elektromagnetyczny. Dzięki zastosowaniu tzw. „Asystenta ruszania na wzniesieniach”, wózek jest pełni przystosowany do pracy na rampach i pochylniach (w momencie zwolnienia pedału gazu, wózek nie zacznie się cofać). Ponadto wózek posiada liczne schowki oraz port USB.

Konserwacja

Zastosowana bateria litowo-jonowa jest bezobsługowa (brak konieczności dolewania wody destylowanej, tak jak ma to miejsce w przypadku baterii kwasowych). Model L1 posiada o 80% mniej części ruchomych niż wózek spalinowy oraz europejską elektronikę ZAPI - w rezultacie koszt przeglądów okresowych jest znacznie niższy. 

Główne zalety:

- udźwig 2000 kg
- bateria litowo-jonowa z systemem BMS
- czas pracy 10 godzin
- czas ładowania 2,5 godziny
- brak toksycznych zanieczyszczeń (zarówno podczas pracy, jak i ładowania)
- brak potrzeby montażu specjalnie wentylowanej akumulatorowni
- brak konieczności wymiany i konserwacji baterii
- większa wydajność przy mniejszym zużyciu energii
- sprawdzony układ elektroniczny ZAPI
- przestrzenna kabina, liczne schowki oraz port USB
- możliwość montażu pełnej kabiny

Charakterystyka ogólna    
Producent EP
Model j.m. CPD20L1
Rodzaj zasilania Elektryczny
Typ operatora   Siedzący
Udźwig kg 2000
Środek ciężkości mm 500
Odległość od środka osi do czoła wideł mm 405
Rozstaw osi mm 1470
Waga    
Waga wózka (z baterią) kg 3300
Obciążenie osi z ładunkiem (koła napędowe / koła sterujące) kg 4380/570
Obciążenie osi bez ładunku (koła napędowe / koła sterujące) kg 1155/1795
Koła/rolki    
Rodzaj kół (napędowe/sterujące) Gumowe
Rozmiar kół napędowych (średnica x szerokość) mm 18X7-8
Rozmiar kół sterujących (średnica x szerokość) mm 5.00-8
Koła ilość kół napędowch napędowe/sterujące (x=napędowe) mm 2x/ 2
Rozstaw kół napędowych mm 910
Rozstaw kół sterujących mm 920
Wymiary    
Pochylenie masztu/karetki przód/tył mm 6/11
Wysokość, maszt złożony mm 2080
Wolny skok mm 95
Wysokość podnoszenia mm 3000
Wysokość, maszt wysunięty mm 4015
Wysokość kabiny mm 2080
Wysokość siedzenia mm 1050
Wysokość sworznia haka mm 360
Całkowita długość mm 3270
Długość do czoła wideł  mm 2200
Całkowita szerokość mm 1080
Wymiary wideł mm 40x100x1070
Klasa karetki 2A
Szerokość karetki mm 1040
Prześwit (obciążony, pod masztem) mm 110
Szerokość alejki paleta 1000x1200 (szerokość) mm 3685
Szerokość alejki paleta 800x1200 (długość) mm 3885
Promień skrętu mm 2080
Osiągi    
Prędkość jazdy (z ładunkiem / bez ładunku) km/h 10.5/14
Prędkość podnoszenia (z ładunkiem / bez ładunku) m/s 0.28/0.42
Prędkość opuszczania (z ładunkiem / bez ładunku) m/s 0.43/0.45
Zdolność pokonywania wzniesień % -
Hamulec Elektromagnetyczny
Napęd    
Moc silnika napędowego 60 min kW 6
Moc silnika podnoszenia przy 15% kW 7.5
Bateria V/Ah 48V / 360AH
Ładowanie V/A 48V / 150A
Inne    
Rodzaj silnika napędowego AC
WOP00035EPL1-2000

16 innych produktów w tej samej kategorii:

Produkt dodany do porównania.