Elektryczny wózek paletowy EPL154
Model EPL154 to najnowszej generacji elektryczny wózek paletowy producenta EP Equipment, który po 10 latach zastąpi na rynku wózki z serii EPT20-15ET. Najnowsze paleciaki zostały oczywiście wyposażone w bezobsługową baterię litowo-jonową i wbudowany prostownik.
Wyjątkowa konstrukcja
Elektryczny wózek paletowy EPL154 może podnosić i transportować ładunki do 1500 kg. Dzięki skromnym wymiarom (długość wózka do czoła wideł – 400 mm) wózek świetnie sprawdzi się zarówno w branży przemysłowej jak i logistycznej. Dzięki dużemu prześwitowi paleciak z łatwością może pracować na rampach załadowczych (nachylenie do 10%) i pokonywać drobne przeszkody. Tryb żółwia pozwala na pracę z dyszlem w pozycji pionowej, dzięki czemu promień skrętu jest jeszcze mniejszy. Kolejnym istotnym elementem jest mocniejszy, niż we wcześniejszych wózkach, silnik napędowy 0,75 kW, a co za tym idzie - większa prędkość maksymalna. Elektryczny wózek paletowy EPL154 wyróżnia również niezwykła stabilność, którą zapewniają dodatkowe samonastawne koła podporowe.

Bateria litowo-jonowa
Model EPL154 został wyposażony w nową i prostą do wymiany, baterię litowo-jonową 24V 30Ah z system BMS, która pozwala na 5 godzin ciągłej pracy. Ładowanie trwa zaledwie 2,5 godziny oraz odbywa się za pomocą klasycznego gniazdka sieciowego 230 V. Na specjalne życzenie klienta wózek może być wyposażony również w dodatkowy zewnętrzny prostownik. System BMS stale monitoruje pracę baterii i zapobiega efektom, które mogłyby skrócić żywotność, a nawet uszkodzić baterię (np. zbyt duże rozładowanie, przegrzanie lub niekontrolowana zmiana napięcia). Nowe baterie do wózków EPL154 posiadają również specjalne zabezpieczenie pinów, które zapobiega ich wykrzywieniu lub ułamaniu. Na dodatek bateria jest osłonięta stalową pokrywą, zabezpieczająca ją m.in. przed opadami deszczu, czy śniegu. Opcjonalnie istnieje możliwość zakupu dodatkowej baterii, która umożliwi nieprzerwaną pracę w trybie wielozmianowym

Główne zalety:
- udźwig 1500 kg
- długi czas pracy: 5 godzin
- krótki czas ładowania :2,5 h
- silnik napędowy 0,75 kW
- bardzo małe wymiary (400 mm – długość wózka do czoła wideł)
- bezobsługowa bateria litowo-jonowa 24V 30Ah z systemem BMS
- wbudowany prostownik
- dodatkowe koła podporowe
Charakterystyka ogólna | | |
Producent | | EP |
Model | j.m. | EPL154 |
Rodzaj zasilania | | Elektryczny |
Typ operatora | | Pieszy |
Udźwig | kg | 1500 |
Środek ciężkości | mm | 600 |
Odległość od środka osi do czoła wideł | mm | 940 (875) |
Rozstaw osi | mm | 1200 (1135) |
| | |
Waga | | |
Waga wózka (z baterią) | kg | 150 |
Obciążenie osi z ładunkiem (strona napędowa / strona załadunkowa) | kg | 500/1140 |
Obciążenie osi bez ładunku (strona napędowa / strona załadunkowa) | kg | 110/30 |
| | |
Koła/rolki | | |
Rodzaj kół (napędowe/załadunkowe) | | PU |
Rozmiar kół napędowych (średnica x szerokość) | mm | Ф210x70 |
Rozmiar kół załadunkowych (średnica x szerokość) | mm | Ф80x60 (Ф74x88) |
Ilość kół (napędowe/załadunkowe) | mm | 1x /4 (1x /2) |
| | |
Wymiary | | |
Wysokość podnoszenia | mm | 115 |
Wysokość rączki w pozycji jazdy (min/max) | mm | 850/1260 |
Wysokość wideł w pozycji opuszczonej | mm | 80 |
Całkowita długość | mm | 1550 |
Długość do czoła wideł | mm | 400 |
Całkowita szerokość | mm | 610(695) |
Wymiary wideł | mm | 50/150/1150 |
Zewnętrzna szerokość wideł | mm | 540 (685) |
Prześwit | mm | 30 |
Szerokość alejki paleta 1000x1200 (szerkość) | mm | 1645 |
Szerokość alejki paleta 800x1200 (długość) | mm | 1845 |
Promień skrętu | mm | 1390 |
| | |
Osiągi | | |
Prędkość jazdy (z ładunkiem / bez ładunku) | km/h | 4/4.5 |
Prędkość podnoszenia (z ładunkiem / bez ładunku) | m/s | 0.028/0.031 |
Prędkość opuszczania (z ładunkiem / bez ładunku) | m/s | 0.068/0.043 |
Zdolność pokonywania wzniesień | % | 6/16 |
Hamulec | | Elektryczny |
| | |
Napęd | | |
Moc silnika napędowego 60 min | kW | 0,75 |
Moc silnika podnoszenia przy 15% | kW | 0,8 |
Maksymalny rozmiar baterii | mm | 270x110x400 |
Napięcie / pojemność baterii | V/Ah | 24/30 (40) |
Waga baterii | kg | 10 |
| | |
Inne | | |
Rodzaj silnika napędowego | | DC |
Poziom hałasu | dB | <74 |